Thema Wegontwerp en weginrichting
Redactie
De leidraad voor het maken van een multimodaal netwerkkader is door CROW gepubliceerd. Met een nieuw multimodaal netwerkkader hebben de samenwerkende wegbeheerders op het gebied van verkeermanagement een krachtig instrument in handen voor het regelen van een goede stedelijke en regionale bereikbaarheid.
Nieuw aan de leidraad is dat de toegepaste methodiek Gebiedsgericht Benutten (GGB+) ooit is ontwikkeld voor specifiek autobeleid, maar dat deze is doorontwikkeld om ook te gebruiken voor multimodaal beleid, zoals voor de fietser, de voetganger en het openbaar vervoer. Daarbij is aangesloten bij praktijkervaringen uit Groningen, Rotterdam en Utrecht.
De leidraad is tot stand gekomen dankzij de medewerking van de samenwerkende partijen in het Landelijk Verkeersmanagement Beraad (LVMB). In het LVMB werken gemeenten, provincies en RWS samen voor een effectieve en efficiënte invulling van verkeersmanagement.
De leidraad is hier beschikbaar: Leidraad voor het opstellen en toepassen van een multimodaal netwerkkader
De leidraad komt in april beschikbaar in de CROW Kennisbank, kennismodule ‘Verkeersmanagement’.
De leidraad is tot stand gekomen dankzij de medewerking van de samenwerkende partijen in het Landelijk Verkeersmanagement Beraad (LVMB). In het LVMB werken gemeenten, provincies en RWS samen voor een effectieve en efficiënte invulling van verkeersmanagement.
De leidraad is hier beschikbaar: Leidraad voor het opstellen en toepassen van een multimodaal netwerkkader
De leidraad komt in april beschikbaar in de CROW Kennisbank, kennismodule ‘Verkeersmanagement’.
Delen via