Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.
Van 5 juli t/m 1 september zijn wij beperkt telefonisch bereikbaar: maandag t/m donderdag van 8.00 tot 12.00 uur.

Veelgestelde vragen abonnementen

Veelgestelde vragen rond abonnementen worden voor u beantwoord.

1. Wat is de doorlooptijd van een abonnement?

Abonnementen hebben standaard een doorlooptijd van 1 jaar (tenzij anders aangegeven bij het product) en gaan direct in, bij aanvraag van het abonnement. Abonnementen worden vooraf gefactureerd per kalenderjaar.

Bijvoorbeeld: wanneer u een abonnement op 1 juni afsluit ontvangt u een deelfactuur t/m 31 december. Daarna ontvangt u een factuur voor een heel kalenderjaar. De opzegtermijn ligt altijd 1 maand voor het einde van het kalenderjaar.

2. Hoe beëindig ik een abonnement?

Een abonnement kan tegen het einde van de geldende abonnementsperiode worden beëindigd. De opzegtermijn bedraagt minimaal één maand voor de eerder genoemde abonnementstermijn. Wordt het abonnement niet opgezegd, wordt deze stilzwijgend verlengd voor de geldende abonnementsperiode.

De wetgeving voor het opzeggen van abonnementen maakt een onderscheid tussen consumenten en ondernemers. Consumenten mogen een abonnement, nadat de eerst afgesproken contracttermijn is voldaan (bij CROW vaak een jaar), opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Deze wetgeving geldt niet wanneer u als ondernemer een overeenkomst sluit met een andere ondernemer (business-to-business, B2B). Dan gelden de algemene regels voor (koop)overeenkomsten uit boek 6 en boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.

Graag ontvangen wij schriftelijk een beëindiging, dat kan via de post of per mail.
Post kan naar:
CROW
Antwoordnr. 2207
6710 VB Ede

3. Hoe schaf ik extra licenties aan?

De beheerder van het abonnement kan via MijnCROW extra licenties bijkopen. Deze licenties worden bij gefactureerd tot de originele ingangsdatum. Daarna wordt ieder jaar het totaal van de licenties in rekening gebracht. Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen voor het ophogen van de licenties, wij helpen u graag verder. 

4. Hoe verminder ik het aantal licenties?

Het verminderen van het aantal licenties kan één maand voor het einde van de abonnementstermijn aan ons worden doorgegeven. Uw oude abonnement wordt dan beeindigd en er wordt een nieuw abonnement voor u afgesloten.

5. Hoe wijzig ik de licentiehouder?

Onze online abonnementen kennen een gebruiker en beheerders structuur. De beheerder kan de gebruikers van de abonnementen wijzigen. Lukt dit niet. Neem gerust contact met ons op.

6. Hoe wijzig ik een abonnee?

Dit kunt u niet zelf. Wij regelen dit graag voor u. U kunt een mail sturen naar klantenservice@crow.nl of even telefonisch contact met ons opnemen op 0318 - 69 53 15.

Klantenservice
Bereikbaar van 8.00 uur – 12.00 uur en van 13.00 uur - 16.30 uur. Op vrijdag tot 12:00.
Scroll naar boven