Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.
Van 5 juli t/m 1 september zijn wij beperkt telefonisch bereikbaar: maandag t/m donderdag van 8.00 tot 12.00 uur.

ACA GWG helpdesk

CROW en ACA GWG werken inmiddels al weer jaren samen. Die samenwerking komt vooral tot uiting in het beantwoorden van vragen die de leden van VHG en MKB INFRA stellen aan de helpdesk van ACA GWG.

In de samenwerking is ervoor gekozen om alle vragen die gesteld worden aan ACA GWG direct te laten ontvangen door CROW. CROW heeft een sterke backoffice die vragen snel kan filteren en doorzetten naar de juiste inhoudelijke expert. Veel vragen zijn dermate complex en juridisch dat zij door worden gezet naar de juristen van Severijn Hulshof Advocaten.

De helpdesk bestaat om aannemers oftewel opdrachtnemers te helpen in de precontractuele (beter bekend als aanbestedingsfase) bij de onduidelijkheden en / of fouten die zij tegenkomen in de documenten van de aanbestedende dienst.

Waarom speelt CROW een rol in deze helpdesk?

CROW vindt het belangrijk om er ook voor de opdrachtnemers te zijn. We willen weten wat er leeft onder deze belangrijke doelgroep. Dat kan door te leren van de vragen die binnenkomen en door via het netwerk van ACA GWG en Severijn Hulshof Advocaten in contact te treden met deze doelgroep. CROW is tenslotte niet alleen een partij van de opdrachtgevers, maar zeker ook het kennisplatform voor opdrachtnemers.

Leden van VHG en MKB INFRA kunnen kosteloos gebruik maken van deze helpdesk. Zij mogen een vlotte afhandeling van hun vragen verwachten, in veruit de meeste gevallen lukt dat binnen enkele uren. Vragen kunnen gesteld worden via de e-mail: info@acagwg.nl.

Anoniem

We weten dat het stellen van vragen en het indienen van klachten gevoelig kan liggen bij de aanbestedende dienst. Veel opdrachtnemers zijn zich daarvan bewust en willen de vaak goede relatie niet beschadigen. De helpdesk van ACA GWG heeft daarom gekozen voor het indienen van anonieme vragen en klachten. De naam van een opdrachtnemer komt dus niet in beeld bij de aanbestedende dienst.

“Indien nodig wordt op basis van het advies van de jurist een kwestie in zijn algemeenheid bij de aanbestedende dienst aangekaart, dat gebeurt op briefpapier van ACA GWG zodat de klager anoniem blijft én in beginsel op een vriendelijke toon”, aldus Joost Haest Advocaat bij Severijn Hulshof. “Zeer regelmatig leidt dat ertoe dat voorschriften of eisen worden aangepast. Of er ontstaat een dialoog over een formulering, wat ook positief kan uitpakken.”

ACA GWG helpdesk
Aanbestedingsvragen in de precontractuele fase
Scroll naar boven