Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.
Van 5 juli t/m 1 september zijn wij beperkt telefonisch bereikbaar: maandag t/m donderdag van 8.00 tot 12.00 uur.

Ruimtelijke ontwikkeling en hubs

Mobiliteit is onlosmakelijk verbonden aan stedelijke ontwikkeling en aan vraagstukken over de leefbaarheid in het landelijk gebied. Daarom zijn andere arrangementen nodig om te voorzien in de mobiliteitsvraag van inwoners en bedrijven. De opkomst van mobiliteitshubs, in alle verschijningsvormen, kan hier een belangrijke bijdrage aan leveren, zeker in combinatie met Mobility-as-a-Service (MaaS).
Mobiliteitshubs zijn fysieke schakels tussen vervoersmodaliteiten, die naast hun mobiliteitsfunctie ook als concentratiepunt voor ruimtelijke ontwikkeling kunnen dienen. Ze kunnen bijdragen aan verschillende beleidsdoelen. Bijvoorbeeld aan het autoluw maken van steden of als een slimme manier om met de ruimtedruk om te gaan. Mobiliteitshubs.nl biedt kennis en best-practices.
Willen we Nederland in de toekomst goed bereikbaar, leefbaar en veilig houden, dan vergt dit een brede aanpak van bereikbaarheidsopgaven, inclusief parkeren in relatie tot duurzame gebiedsontwikkeling. Niet alleen voor de bouwopgave van 1 miljoen woningen, maar ook in de transformatie van bestaande gebieden. Met een integrale aanpak en een goede samenwerking tussen verschillende partijen is er ruimte voor succes om dit te realiseren. Het Kennisnetwerk Parkeren biedt handvatten.
Bedrijven en overheden hebben de landelijke Standaard voor Publicatie Dynamische Parkeerdata gedefinieerd voor gesloten parkeerlocaties en straatparkeren. De standaard is gemaakt voor de Nederlandse markt door aanbieders van parkeertechnologie en parkeerbeheerbedrijven (publiek en privaat), om zo door alle betrokkenen te kunnen worden gebruikt binnen de publiek private waardeketen van parkeerdata.

Nieuws


Toon alles
Terug naar het overzicht
Submenu openen

Ruimtelijke indeling in hubs

Scroll naar boven