![](/getmedia/8e5adfd1-36b7-4ce2-a500-6ceb1c3c6744/BravoFlex-700.jpg.aspx)
Bravoflex Moerdijk |
Moerdijk, Drimmelen, Halderberge, Altena |
Concessiehouder |
Arriva |
Sinds |
2018 |
Aantal reizigers |
1.350 |
Concept |
halte-hub |
Type ov |
aanvullend, vervangend, toeleidend |
Termijn |
pilot |
Onderdeel concessie |
nee |
Doelgroepenvervoer |
nee |
Vervoeraanbod
De Bravo
flex Moerdijk rijdt kriskras tussen haltes en hubs (vervoerknooppunten) waar passagiers kunnen overstappen op ander openbaar vervoer. Dit flexsysteem is beschikbaar in de avond, het weekend en op feestdagen. Daarnaast zijn er drie buurtschappen in Moerdijk en Drimmelen waar de Bravo
flex de hele dag rijdt. De Bravo
flex Moerdijk is opgezet om openbaar vervoer te bieden waar en wanneer de vervoervraag klein is.
Bijzonderheden
Dit flexsysteem maakt geen onderdeel uit van de ov-concessie en wordt uitgevoerd door hetzelfde taxibedrijf dat ook het WMO-vervoer uitvoert.
De pilot wordt begeleid door een werkgroep, waarin naast vervoerder PZN en de provincie, ook gemeenten en het Reizigersoverleg Brabant participeren.
In 2018 is de provincie Brabant gestart met meerdere flexvervoerpilots met de bedoeling om ervaring op te doen met verschillende variabelen. De Bravoflex Moerdijk is één van deze pilots. Inmiddels zijn er diverse aanpassingen gedaan, bijvoorbeeld de vervanging van een vast tarief per rit voor de passagiers door een prijs per kilometer, uitbreiding naar drie andere gemeenten en vervoer naar hubs. Waar nodig wordt het concept verder aangepast.
De ambitie is om in 2024 (bij het nieuwe concessiecontract voor het WMO-vervoer) het flexvervoer te combineren met WMO-vervoer. In voorbereiding hierop werkt de provincie intensief samen met de gemeenten.