Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.
Van 5 juli t/m 1 september zijn wij beperkt telefonisch bereikbaar: maandag t/m donderdag van 8.00 tot 12.00 uur.

Onderzoek interacties mens en automatische voertuigen in gemengd verkeer

TU Delft en CROW hebben in het SAMEN project de interacties tussen menselijke bestuurders en automatische voertuigen in gemengd verkeer onderzocht, essentieel voor de overgang naar volledig automatisch rijden. Het project richtte zich vooral op rijgedrag en de wetenschappelijke resultaten zijn gepubliceerd in academische tijdschriften.

Deze publicatie vertaalt de wetenschappelijke inzichten naar praktische toepassingen voor professionals, zoals wegbeheerders en rijopleidingaanbieders. Met input van CROW, RDW en Rijkswaterstaat is een systematische benadering gevolgd volgens het CROW-model voor asset management, gericht op gezondheid, veiligheid, leefomgeving en bereikbaarheid.

Het document bespreekt een 'line of sight' voor veilig rijden met geautomatiseerde voertuigen in gemengd verkeer, gebaseerd op bestaande ADAS-toepassingen en biedt mogelijkheden voor verdere verbetering op basis van het SAMEN-onderzoek.

Download hier het document 'Vertaling van wetenschappelijke inzichten uit het SAMEN project naar praktische toepassingen en gevolgen'
 

TU Delft and CROW have investigated the interactions between human drivers and automated vehicles in mixed traffic in the SAMEN project, which is essential for the transition to fully automated driving. The project focused primarily on driving behavior, and the scientific results have been published in academic journals.

This publication translates the scientific insights into practical applications for professionals, such as road authorities and driving education providers. With input from CROW, RDW, and Rijkswaterstaat, a systematic approach has been followed according to the CROW asset management model, aimed at health, safety, the environment, and accessibility.

The document discusses a 'line of sight' for safe driving with automated vehicles in mixed traffic, based on existing ADAS applications, and offers possibilities for further improvement based on the SAMEN research.

Download this document in English: 'Translating the SAMEN scientific findings to practical applications and implications'

Terug naar 'Zelfrijdend en ADAS'
Submenu openen

Onderzoek interacties mens en automatische voertuigen in gemengd verkeer

Scroll naar boven